هسته اى بازیگر سینمای ایران لادن طباطبایی

هسته اى: بازیگر سینمای ایران لادن طباطبایی خانواده اطلاعات طباطبایی اوتیسم آموزشی فرزندان اطلاعات فرزند ایران

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری سفارشی نبود» ، عقیق&quot، «نگاهمان در &quot

    سازندگان «عقیق» با اشاره به مناسبتی بودن این مجموعه تلویزیونی، تاکید کردند که نگاهشان در این سریال، مناسبتی و سفارشی نبوده است. 

    سفارشی نبود» ، عقیق&quot، «نگاهمان در &quot

    «نگاهمان در "عقیق" سفارشی نبود»

    عبارات مهم : خشونت

    سازندگان «عقیق» با اشاره به مناسبتی بودن این مجموعه تلویزیونی، تاکید کردند که نگاهشان در این سریال، مناسبتی و سفارشی نبوده هست.

    به گزارش ایسنا، مجموعه محرمی «عقیق» که چندی است از پخش آن در شبکه سوم سیما می گذرد شب گذشته (۲۳ آبان ماه) با حضور بهرنگ توفیقی (کارگردان)، محمدرضا شفیعی (تهیه کننده)، جواد طوسی و امیر پوریا (منتقد) در برنامه «قاب نقد» بررسی شد.

    سفارشی نبود» ، عقیق&quot، «نگاهمان در &quot

    جواد طوسی راجع به ی سریال محرمی «عقیق» اظهار کرد: کارهای قبلی بهرنگ توفیقی نگاه معاصر به عنوان دارد ولی اکنون سریالی را می بینیم که در دوره تاریخی دورتری ساخته شده است است و نشانه های مثبتی می تواند داشته باشد. من سوالی از بهرنگ توفیقی دارم، چه اتفاقی افتاد که این عنوان را جهت سریال سازی گزینش کردید و چه شد که شبکه سه سیما در این انبوه سازی جهت ساخت این عنوان احساس ضرورت کرد. آیا پیشنهادی از طرف صداوسیما بود یا خود شما خواستید که سریال را با این عنوان بسازید؟

    بهرنگ توفیقی در پاسخ به سوالات جواد طوسی بیان کرد: جواب پرسش شما را باید تهیه کننده و مدیران بدهند ولی من سال هاست که سریال سازی می کنم و فرصتی جهت من پیش آمد که این دوره تاریخی را بسازم. ساخت این سریال جهت من جالب بود ولی وحشت داشتم به علت اینکه این دوره تاریخی (۱۳۰۸) را نمی شناختم. زمانی که دوره ای را نشناسید نمی توانید سریال را بسازید به همین علت تحقیقاتی انجام دادیم و از مشاوران نیز کمک گرفتیم تا توانستم در پیش تولید این سریال به آشنایی برسم.

    سازندگان «عقیق» با اشاره به مناسبتی بودن این مجموعه تلویزیونی، تاکید کردند که نگاهشان در این سریال، مناسبتی و سفارشی نبوده است. 

    توفیقی ادامه داد: نگاه یگانه داشتن به کار سفارشی، ارزش کار هنری را پایین می آورد به همین علت تلاش می کنم از این نگاه دوری کنم و نگاه متفاوتی داشته باشم. تلاش کردم به لحاظ فرم سریال کار تکراری ارائه نکنم و تفاوت داشته باشد. از تکراری بودن فرار می کنم به علت اینکه بیننده هم دوست ندارد. هنگامی که کار متفاوتی پیشنهاد می شود، تلاش می کنم بپذیرم. من در دوره سریال «عقیق» زندگی نکرده ام و آن را نمی شناختم، ولی تلاش کردم این دوره را بشناسم و این چالش برایم جالب بود.

    امیر پوریا، منتقد سینما و تلویزیون راجع به ی سریال «عقیق» گفت: زمانی که تعداد قسمت ها را شنیدم فکر کردم با سریالی موجز روبه رو هستم. شرایط تولید در شرکت و فواصل زمانی زیاد جهت پخش کارها به سریال ها لطمه زده هست. من فکر کردم که این سریال به شکلی ساخته شده است که در تعداد قسمت کم، بیننده را درگیر کند ولی در بعضی از قسمت ها به خصوص سکانس های دونفره با اطاله کلام رو به رو می شویم. هنگامی که راجع به مناسبت حرف می زنیم باید گذر قصه در طول محرم را بسنجیم و ببینیم آیا المان هایی جهت این مناسبت در سریال وجود دارد یا خیر.

    او با اشاره به بازیگران سریال بیان کرد: جالب و عجیب این بود که بیش از چهار یا پنج شخصیت مهم در این سریال وجود ندارد. گزینش این بازیگران جهت سریال کار ریسکی بوده است جهت مثال نادر فلاح که تا به امروز زیاد تئاتر کار می کرده و در نقش مکمل بوده الان در این سریال باری بر دوشش گذاشته شده است هست. اغلب بازیگران سریال صورت نبودند شاید علت این باشد که ارزش تولیدی کار ترجیح داده شده است به همین علت نمی درخواست کردند هزینه هنگفتی را به بازیگران تخصیص داده شده است دهند.

    سفارشی نبود» ، عقیق&quot، «نگاهمان در &quot

    جواد طوسی با اشاره به دیالوگ نویسی این سریال اظهار کرد: سعید نعمت الله که از نسل های تازه است در دیالوگ نویسی خود، یک نوع تشخص کلامی را حفظ می کند و وقت زیادی جهت مونولوگ شخصیت های سریال می گذارد تا هویت مستقلی به آنها بدهد. سریال «عقیق» هم یک جاهایی بیش از اندازه به متن وابسته شده است هست. نعمت الله شاید انقدر تشخص کلامی را حفظ می کند که جهت مخاطب غیرباورپذیر می شود.

    کارگردان سریال «عقیق» در جواب به این منتقد خاطرنشان کرد: من به فیلمنامه پایبند هستم و چهارچوب سریال را فیلمنامه می دانم. تفاوت بین فیلمنامه کارهای قبل من و سریال عقیق شیوه دیالوگ است که در سریال هم مشخص هست. سعید نعمت الله باید اینجا حضور داشته باشد تا بتواند حرف بزند ولی من فقط می توانم بگویم که قلم نعمت الله را دوست دارم و حتی جاهایی که به نظر بعضی از افراد پرگویی است جهت من جالب است و به سمت خستگی نمی رود.

    سازندگان «عقیق» با اشاره به مناسبتی بودن این مجموعه تلویزیونی، تاکید کردند که نگاهشان در این سریال، مناسبتی و سفارشی نبوده است. 

    محمدرضا شفیعی تهیه کننده این سریال به طرح سریال عقیق اشاره کرد و گفت: عقیق کار مناسبتی است ولی نگاه ما در تولید مناسبتی نیست. ۷ یا ۸ سال پیش اسم عقیق را جهت سریال گزینش کردیم و تلاش در عوض کردن آن داشتیم ولی این اتفاق نیفتاد. روزی من و سعید نعمت الله به قم رفتیم. در آنجا یک کتاب فروشی را دیدم و کتابی را راجع به مرحوم رسول ترک خریدم. کتاب را به سعید نعمت الله دادم که بخواند، بعد از مدتی گفت که ما می توانیم از چنین شخصیتی قصه ای خلق کنیم. این تبدیل به یک طرح شد و شاکله مهم سریال عقیق ایجاد شد. شاید پنج و شش سال است که طرح در تلویزیون تصویب شده است و در دوره مدیریت آقای پورمحمدی در شبکه سه خیز تولید برداشتیم ولی نگاه، تولید سریال مناسبتی بود و وقت محدودی را در نظر می گرفتند. ما می خواستیم وقت بیشتری داشته باشیم ولی دوباره عقیق به همین وقت محدود افتاد و قرار شد که سریال را با کیفیت شدنی تولید کنیم.

    تهیه کننده سریال عقیق اضافه کرد: نعمت الله چند ماه کار تحقیقاتی انجام داد تا نگاهی به آن دوره پیدا کنیم. ما خواهش کردیم که سریال «عقیق» در وقت زودتری جهت تولید کلید بخورد ولی باز هم در وقت محدودی تولید شد. جهت همه ما مهم بود که اگر می خواهیم سریال تاریخی بسازیم، درست بسازیم. ما نگاه مالی و اقتصادی به گزینش بازیگران نداشتیم و تنها به این فکر کردیم که جهت کاراکترهای مهم به دنبال بازیگر تکراری نرویم. کم دقتی در گزینش بازیگران باعث می شود که مخاطب قصه شما را دنبال نکند. ما اصرار داشتیم بازیگران را به گونه ای گزینش کنیم که از بعد دیالوگ بربیایند جهت همین از میان تئاتری ها گزینش کردیم و همچنین سراغ بازیگران غیر تکراری رفتیم با اینکه کار ما همراه با ریسک بود.

    سفارشی نبود» ، عقیق&quot، «نگاهمان در &quot

    امیر پوریا در ادامه برنامه اظهار کرد: رفتن به سمت این نوع شخصیت ها به طور گریزناپذیری مجموعه ای از رجزخوانی ها و درگیری ها را ایجاد می کند. حجم درگیری های فیزیکی این سریال از سریال شب دهم هم زیاد هست. این حجم از واکنش‌ها و گفتار خشونت آمیز عجیب است ولی می توان گفت که در مورد این نوع شخصیت ها بدیهی هست. آیا در این شرایط جامعه که وجوه عجیبی از خشونت و منازعه را داریم صلاح است که به سراغ این نوع سریال ها و با این نوع قصه ها برویم؟ نمی خواهم بگویم که تلویزیون ترویج خشونت می کند ولی این نوع تصویرهای چه حالی را به مخاطب می دهد و آیا تأمین کننده دغدغه ما راجع به فقدان قهرمان در سینما و سریال ها می تواند باشد؟ ما در سریال ها قهرمان داریم ولی نوع پردازش آن باعث می شود احساس کنیم که نداریم. علیرضا آرا (در نقش احد شیرو) در همه قسمت ها با صورت ای دارای اخم بود.

    بهرنگ توفیقی در پاسخ به امیر پوریا بیان کرد کاملاً درست می گوید و این فضای کار اقتضای درام و کاراکتر سریال ها بود. در قسمت آخر شبنم مقدمی (مرجان) توانست احد شیرو را به راه بیاورد.

    جواد طوسی ادامه داد: این شیوه داستان پردازی اصول خود را دارد جهت برای مثال یزید و و این گونه شخصیت ها خشونت دارند. آیا باید در تقابل قهرمان و حریف قواعد را به هم بزنیم؟ احد شیرو در آخر، خانواده را گزینش می کند ولی قهرمان کلاسیک اینگونه نیست لیکن فردیت را ترجیح می دهد و خانواده را در نظر نمی گیرد. اصول و قواعد کلاسیک اقتضا می کرد قهرمان تا آخر قصه اصول خود را حفظ کند ولی در سریال عقیق کوتاه آمد.

    تهیه کننده سریال «عقیق» با اشاره به فضای خشونت در این سریال گفت: اگر ما خشونت را می بینیم تقابل آن را هم می بینم که بعضی از افراد در این سریال لات نیستند جهت مثال هدایت هاشمی (حسام) احد شیرو را طرد می کند به علت اینکه قمه دارد. این شخصیت ها کنار هم هستند و تنها خشونت دیده نمی شود. در قسمت اول احد شیرو به بازار تبریز می رود و به علت اینکه تریاک او را می دزدند همه جا را به هم می ریزد و آنجا گلاب فروشی با او همکلام می شود که ما نشان می دهیم که قهرمان ما این شکلی نخواهد بود.

    جواد طوسی در ادامه گفت: احد یک شخصیت خاکستری و حسام یک قهرمان منزوی هست. خود شما در مقام بیننده با جواد سرپرست زیاد ارتباط برقرار می کنید یا با احد. شما در صحنه آخر نشان می دهید که جواد سرپرست بالای تپه ای مانند مترسک ایستاده و در حال نگاه کردن است ولی از یک جایی به بعد احد شیرو را رها می کنید. به نظر من بازی نادر فلاح زیاد دیده می شود به علت اینکه اوقات تنهایی و حتی گریه دارد ولی احد هر لحظه شخصیتی عبوس و عنق دارد و جاذبه او تبدیل به دافعه شده است است.

    توفیقی در پاسخ به طوسی اظهار کرد: مترسک را درست می گویید ولی احد پیشینه تلخی دارد و با مرجان و حسام نمی تواند درست واکنش‌ها کند. یک یاغی در کار قاچاق است که به نظرم رفتارش متناسب با کاراکتر اوست.

    کارگردان سریال «عقیق» اضافه کرد: ما تلاش کردیم که لایه زیرین شخصیت احد را بیرون بکشیم و نشان دهیم ولی کم رنگ تر از صورت خشن او شد.

    امیر پوریا با اشاره به صحنه های اکشن این سریال ادامه داد: در این نوع قصه ها که به نبردها و دزدی و سکانس اکشن وابسته است باید مسئول بدلکاری درستی داشته باشیم. به نظرم حجم تصویر العمل ها زیاد از کنش ها در درگیری های سریال بود. جهت مثال صحنه ای را می بینیم که کوزه می شکند ولی پرتاب آن را کمتر می بینیم. صدای فریاد افراد را می شنویم که جهت پوشاندن درگیری است ولی در برخورد افراد با یکدیگر تصویر العمل را زیاد می بینیم تا خود ضربه زدن. به نظرم این بخش ها به علت نبود مسوولان بدلکاری حرفه ای خوب اجرا نشده هست.

    توفیقی در پاسخ به این منتقد سینما و تلویزیون بیان کرد: قبول دارم که یکسری سکانس ها درست درنیامده و ایراد تکنیکی دارد.

    محمدرضا شفیعی با اشاره دیالوگ نویسی نعمت الله ادامه داد: تشخص کلامی در کارهای اجتماعی جهت بعضی ها عجیب است ولی من دوست دارم. بعضی از رسانه ها می گویند همه شخصیت ها در سریال مانند هم حرف می زنند ولی به نظرم تشخص کلامی تفاوت دارد. به نظرم دیالوگ هایی که نعمت الله نوشته متناسب با این سریال هست. نعمت الله زمانی را صرف کرد تا بتواند نوع گویش و صحبت آن وقت را دربیاورد. این نوع دیالوگ نویسی جهت سریال عقیق هوشمندانه بود.

    جواد طوسی راجع به بعضی صحنه های سریال گفت: یکی از جنبه های مثبت سریال شروع آن است که نشان می دهد روشنفکری پشت به دوربین در حال روزنامه خواندن هست. یا زمانی که احد شیرو لباس سیاه پوشیده و از اسب می افتد، سکانس جالبی هست.

    توفیقی در آخر اظهار کرد: یک صحنه بود که جواد سرپرست متوجه می شود از طرف نزدیکانش ترساندن می شود و هنگام راه رفتن سایه هایی از افراد بر لباس سفید جواد سرپرست می افتد. نورپردازی این کار بسیار سخت بود. من زمانی که مجال پیدا کنم حتما شاخصه هایی را وارد کار می کنم.

    برنامه قاب نقد با اجرای داریوش کاردان هر سه شنبه شب ساعت ۲۳:۱۵ از شبکه یک سیما پخش می شود.

    واژه های کلیدی: خشونت | سریال | سریالی | قهرمان | بازیگران | اخبار فرهنگی و هنری

    سفارشی نبود» ، عقیق&quot، «نگاهمان در &quot

    سفارشی نبود» ، عقیق&quot، «نگاهمان در &quot


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار